Eğitim İletişimi ve Teknolojisi Birliği (Association for Educational Communications and Technology-AECT) tarafından 2007 yılında yapılan tanımda öğretim teknolojisi, öğretimi gerçekleştirmek ve insan performansını arttırmak için süreç ve kaynakların oluşturulması, kullanılması ve yönetilmesini içeren etik bir uygulama alanı olarak tanımlamaktadır (Januszewski ve Persichitte, 2008). Bu tanımı incelendiğinde aslında öğretim teknolojilerinin temel amaçlarından birinin insan performansını geliştirmek olduğu görülmektedir. İşte bu noktada karşımıza performans teknolojisi terimi çıkmaktır. Performans teknolojisi insan performansını arttırmaya yönelik sistematik, kapsamlı ve analitik bir yaklaşımdır (Van Tiem ve Moseley, 2004; Wilmoth, Prigmore ve Bray, 2010). İnsan performansının geliştirilebilmesi için temelde kişinin performansını etkileyen faktörlerin bilinmesi gerekmektedir. Wile (1996) çalışmasında insan performansını etkileyen tüm faktörleri; Kurumsal sistemler, Teşvikler, Bilişsel Destek, Araçlar, Fiziksel çevre, Bilgi ve beceriler, Doğuştan yetenekler olarak sıralamaktadır. Bu faktörler incelendiğinde temelde bilgi ve beceri faktöründen kaynaklanan bir sorunun çözümü öğretim teknolojileri olabilmektedir.
KAYNAK
Makale adı: Böte Nedir? Nasıl Tanımlanır? Okul Müzesiyle Başlayan Serüvenden İnsan Performans Teknolojilerine Uzanan Yolculuk
Yazarlar: Hasan Çakır, Ayça Çebi, Seher Özcan
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ KURAM VE UYGULAMA / EDUCATIONAL TECHNOLOGY THEORY AND PRACTICEYazarlar: Hasan Çakır, Ayça Çebi, Seher Özcan
Cilt 3, Sayı 2, Yaz 2013
Volume 3, Number 2, Summer 2013
Genel Yayın Editörü / Editor-in-Chief: Dr. Halil İbrahim YALIN
Yardımcı Editör / Co-Editor: Dr. Tolga GÜYER
Sorumlu Yazı İşleri Müdürü / Publisher Editor: Dr. Sami ŞAHİN
Redaksiyon / Redaction: Figen DEMİREL UZUN
Dizgi / Typographic: Şeyma Büşra GÜLEN
Kapak ve Sayfa Tasarımı / Cover and Page Design: Dr. Bilal ATASOY
İletişim / Contact Person: Dr. Aslıhan KOCAMAN KAROĞLU
0 yorum:
Yorum Gönder
Yorumunuz İçin Teşekkürederiz.